שיפור ניכר: כמה מהחופים הבלתי מוכרזים נמצאו נקיים? • כל הפרטים

נתי קאליש 2 Comment on שיפור ניכר: כמה מהחופים הבלתי מוכרזים נמצאו נקיים? • כל הפרטים

התחזית להמשך הקיץ: חם ונקי | ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית הראשונה של חודש אוגוסט עולה כי 83.3% מהחופים הפתוחים שנמדדו דורגו כנקיים עד נקיים מאוד, שיפור משמעותי ביחס לתקופה המקבילה, כאשר המדד היה 75.75%

צילום: Anat Hermony/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נתוני מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה למחצית הראשונה של חודש אוגוסט מראים כי 83.3% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו כנקיים עד נקיים מאוד, אחוז זהה למדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 75.75% בלבד מהחופים נקיים עד נקיים מאוד. מתחילת שנת 2022 אחוז החופים הנקיים ב-70% מהזמן הוא 75.76%.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון "נקי מאוד") הן: מטה אשר, עכו, טירת כרמל, חדרה, בת ים, גן רווה, אשדוד, אשקלון. במדד זה לא היו רשויות מלוכלכות.

במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית יוזמת סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.

18 הרשויות שזוכות בעונת הרחצה הנוכחית לתגבור של יותר מ-7,000 שעות שיטור הן: נתניה, הרצליה, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית עמק חפר, אשקלון, מועצה אזורית מטה אשר, קריית ים, איגוד ערים כינרת, אשדוד, נהריה, טירת כרמל, עיריית עכו, חיפה, תל-אביב יפו, מועצה אזורית חוף השרון, בת ים, חדרה ואילת.

היקף מימון הפרויקט הוכפל כבר בשנה שעברה למיליון שקל כחלק מתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקלים בגין השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.

עד כה במסגרת תכנית תגבור האכיפה (בתאריכים 25 ביוני עד 18 באוגוסט) דווח על 192 פעולות בתחומן של הרשויות החופיות (בהן איגוד ערים כנרת). במהלך פעולות אלו חולקו כ-3,162 קנסות, ומתוכם כ-595 קנסות על עבירות ניקיון.

התקציב לתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לשנת 2022 הוא 16 מיליון שקל. שנת 2022 היא השנה ה-17 לתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה הפועלת משנת 2005 במטרה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיון החופים והים לפי המחויבות הבין-לאומית לטובת הסביבה והציבור בישראל.

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי ועיקר תקציבה מופנים לתמיכה ברשויות החוף בניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה ברורים לניקיון החופים הפתוחים – כך ש-70% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה במטרה לטפל בבעיה הסביבתית של הפסולת הימית בישראל.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להימנע מלהביא פסולת פלסטיק לחופי הים, במטרה לשמור על החופים של כולנו נקיים.

סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן: "המשרד ממשיך לפעול לשמירה על הניקיון של הים והחופים, תוך שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות גם בתגבור אכיפת ניקיון בחופים הפתוחים. אני קורא לכלל משתמשי החוף להגיע ללא כלים מפלסטיק לשימוש חד-פעמי ובכלל להשאיר את החוף נקי, לטובת הציבור והסביבה".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אין על חוף אשקלון!!! שווה ביקור🤑

  2. 1

    אין על חוף…. לא מגלה שלא יבואו הרבה אנשים, אבל הוא מושלם!!!